Concept

Concept

Het verhaal primeert

Na een diepgaande analyse over wie u wil bereiken en met welke boodschap wordt er een creatief concept ontwikkeld.

Zie het als een verhaal, een manier om uw boodschap te vertellen. Tijdens een brainstorm worden alle ideeën getoetst en gefilterd. Rekening houdende met alle belangrijke factoren zoals doelgroep, doel, concurrentie en budget stellen we u het concept voor dat tot het gewenste resultaat zal leiden. U, als klant blijft voortdurend bij het proces betrokken. U kent uw bedrijf en uw markt immers als geen ander. Na de conceptontwikkeling kan het proces van vormgeving beginnen.

Grafische Vormgeving

Grafische Vormgeving

De verpakking primeert

Grafische vormgeving is het visualizeren van ideeën. De juiste tekst met het juiste beeld samenbrengen met als doel iets mee te delen.

Communicatielab weet wat mensen beweegt en heeft de artistieke en technische vaardigheden in huis om uw boodschap te verpakken.

Beeld

Het juiste beeld kan een foto, een cartoon, film of illustratie zijn. De kunst is net dat beeld te zoeken of maken dat de boodschap kracht bijzet.

Tekst

Enkel de juiste woorden, daar gaan we voor. Een oneliner, klantengetuigenis, interview of boek, telkens opnieuw subtiel omgaan met tekst want elke nuance heeft zijn gevolg. Bovendien stellen we u graag het juiste lettertype voor, u zal versteld staan van de invloed ervan op de uitstraling.

Communicatielab wil visuele expressie en creativiteit nastreven in de presentatie van tekst en afbeeldingen.

Mediaplanning en -advies

Mediaplanning en -advies

Het bereik primeert

Het succes van uw advertentie, mailing, webshop of 20m2 affiche zal samengaan met het mediaplan dat wordt opgesteld.

Communicatielab gelooft in een aanpak van herhalen, doelgericht verspreiden en opvolgen. Van bij de start zal het budget grote impact hebben op de mogelijkheden maar los daarvan willen wij onze drie prioriteiten niet uit het oog verliezen.

Herhaling

Wij hanteren 1 gouden regel, spreid het budget over meerdere inlassingen zodat u uw publiek meerdere malen kan bereiken. Maak uw doelgroep nieuwsgierig, prikkel ze regelmatig en realiseer zo veel mogelijk 'ontmoetingen'. Kortom, benut elke kans om uw publiek te 'contacteren'.

Doelgericht verspreiden

Waar bevindt uw doelgroep zich? Wat lezen ze? Welke sites bezoeken ze? Waar rijden ze voorbij? De vele mogelijkheden die er zijn worden door ons gefilterd. Op basis van het budget werken we een voorstel uit om uw doelgroep zo direct en zo vaak mogelijk te bereiken op verschillende manieren.

Opvolging

Op basis van ervaring zijn we er sterk van overtuigd dat de communicatie inspanningen die u doet, opgevolgd worden om het succes exponentieel te verhogen. Wend uw boodschap aan om persoonlijk contact te leggen, dit is de langzame en meest intensieve weg waar wij sterk in geloven.

Productie

Productie

De kwaliteit primeert

Na een succesvolle creatie van uw communicatietools ontvangt u een gedetailleerd voorstel voor de productie ervan.

Materiaalkeuze is belangrijk bij elke drager en mooie vormgeving gecombineerd met het juiste papier is één van onze stokpaardjes. Papier straalt de boodschap mee uit en geeft de juiste kracht. Zie het als een handdruk, een eerste indruk.

Kwaliteit in de afwerking is voor ons prioriteit maar we onderhandelen bovendien voor u ook graag de beste prijs. We blijven alert en vragen telkens offertes bij verschillende leveranciers, alleen zo kunnen we zeker zijn van een scherpe prijszetting naar u toe.

Heeft u zelf een leverancier waar u graag mee wil werken dan worden we graag aan elkaar voorgesteld.