Advies

Advies

De juiste keuze maken primeert

Communicatielab draagt advies hoog in het vaandel. We luisteren grondig, zodat we goed begrijpen wat u wil bereiken.

Onze ervaring zowel met print en online communicatie als met het organiseren van evenementen, laat ons toe u te adviseren in de ruimste zin van het woord.

Wij zijn gepassioneerd door ons vak en willen ten alle tijde met u mee kunnen denken. Advies geven is niet weg te denken uit onze dienstverlening, het eindresultaat valt of staat immers met de totaalaanpak van het project.

Strategie

analyse planning

Het uitstippelen van de route primeert

Het bepalen van een strategie is van groot belang. Of u nu een klein project opstart of een lange-termijn-planning opmaakt.

U hebt altijd een route nodig om van A naar B te gaan. Communicatielab helpt u graag bij het uitstippelen van de weg. Hoe bereiken we de bestemming (doelstelling)? Communicatielab durft ook alternatieve routes voor te stellen.

Elke strategie dient flexibel te zijn vermits de mogelijkheden, producten, concurrentie en markt elke dag wijzigen. Tijdig kijken of we op koers zitten en bijsturen waar nodig is een must.

De analyse van uw bedrijf/merk, product/dienst, positionering en doelgroep vormt de basis voor een realistisch strategisch advies.

Communicatie heeft als doel in contact te treden met één of meerdere van uw doelgroepen. U wilt de aandacht trekken, belangstelling opwekken en de behoefte en het gedrag in de gewenste richting beïnvloeden.

Elke communicatiedoelstelling is een uitdaging en vereist een specifieke aanpak afhankelijk van verschillende factoren.

  • Wenst u zich als werkgever te profileren of heeft u concrete jobaanbiedingen?
  • Wil u als overheid de burger tijdig en duidelijk informeren?
  • Is er een heuse interne verandering die u bekend wil maken aan uw medewerkers?
  • Wenst u de buren en aandeelhouders te informeren over een belangrijke beslissing?
  • Of wil u uw klanten bedanken en op lange termijn binden?
Communicatielab werkt een crossmediale strategie uit omdat we ervan overtuigd zijn dat het gelijktijdig inschakelen van verschillende media en mogelijkheden tot een beter resultaat leidt. Kruisbestuiving werkt.